Filmer «Fest i kjeften» på Garasjebryggeriet
Øivind Lindøe og Matkanalen gjør det bra og hadde i 2018 driftsmargin på 20 prosent av en omsetning på 8,2 millioner kroner. En måling gjort av Norfakta i januar viser at 43 prosent av folk over 10 år kjenner til kanalen. Daglig leder Øivind Lindøe mener det i stor grad skyldes at Matkanalen i november fikk egen kanal på Snapchat, og deres tre-minutters show på Snapchat tiltrekker seg unge seere. – Det er stor etterspørsel etter vegetar – og vegansk mat, men Matkanalens seere etterspør også bakeprogrammer og norsk øl og cider. Neste uke gjør vi opptak på Garasjebryggeriet der gjester smaker på ulike sorter øl- og cider. Programmet har fått den litt frekke tittelen «Fest i kjeften», sier Lindøe og legger til at det kommer på Snapchat Show i løpet av de første dagene i mars og på TV en stund etter det.