Turistene skal bli her lenger
Destinasjon Haugesund & Haugalandet, Reisemål Ryfylke og Region Stavanger går nå sammen om å samle og koordinere markedsaktiviteter i det nystartede samvirkeselskapet Reiseliv SørVest SA. – Når vi har noe felles å markedsføre som kan tjene hele fylket, går vi sammen, får større kraft og viser klarere igjen hos landsdelsselskapet Fjord Norge og Visit Norway, sier reiselivssjef Vigleik Dueland i Destinasjon Haugesund & Haugalandet. Salgs- og markedssjef Ingun Solberg Harloff i Destinasjon Haugesund & Haugalandet ønsker at turistene skal bli lenger i regionen. – Mange av turistene har reist svært langt for å komme hit, men hotellbookingene viser at de i snitt kun tilbringer 1,6 netter i vår region. Målet vårt er å øke hotellbookingen til tre døgn innen 2021. Vi må synliggjøre at for å få med seg det beste av det regionen har å by på, trenger turisten tre døgn, sier Harloff som har «vann» og slagordet «it’s waterful» som felles lokkemiddel for økt helårsturisme i vår region.