16 til 18 er kjernetid og skjermfri
Iris Eyfjord Hreidarsdottir har kontrakt med influenserbyrået Mammabandet AS i Haugesund og er aktiv på snapchat (37 000 følgere) og instagram (17 000 følgere). 29-åringen og samboeren har til sammen fem barn i alderen to til ni år, og hun markert seg som motstander av å bruke barn i kommersiell sammenheng på sosiale medier. I januar stilte hun på kort varsel i Debatten på NRK og argumenterte for å skjerme barna mot et ufrivillig liv i offentligheten- Vi ha en kjernetid fra klokka 16 til 18 som er hundre prosent skjermfri, sier Eyfjord som innrømmer at hun før familien innførte kjernetid hadde problemer med å legge vekk mobilen.
Nå har Eyfjord rigget seg til med kontor på Frakkagjerd der hun markedsfører Countrybandet Gunslingers på sosiale medier og Wee Gruppen på Tik Tok. – Nå skal jeg etablere en avdeling av UMG.no (utstyr, merking, gradering) som faren min eier og driver i Sandnes. Han skal hjelpe meg å komme skikkelig i gang og være her et par dager i uka. Det blir kjekt, for jeg holder jo på for meg selv, og det kan bli ensomt, sier Eyfjord.