SCROLL: BRUK PILTASTER ELLER DATAMUS

LYTTESENTER


LYTT I WEBSPILLER LYTT I MEDIAPLAYER LYTT I RADIOPLAYER
Brukerstøtte

Du kan lytte til våre kanaler via datamaskiner, nettbrett, mobiltelefoner og nettradioer på et stort antall plattformer og fra en rekke leverandører.

Hva trenger jeg for å lytte til nettradio?
For å spille av lyd trenger du følgende:
– Internettforbindelse
– Nyere nettleser
– Lydkort/høyttaler/hodetelefoner


Vi anbefaler brukere å installere den nyeste versjonen av nettleseren og de siste sikkerhets- og forbedringspakker til avspillingsenheten som nettleseren kjøres på. Din avspillingsenhet må støtte lydformatene aac eller mp3.

Om du ønsker å spille av lydstrømmene våre i et annet program enn en nettleser, kan du benytte direkte lenke til strømmen vår. Den finner du merket som «Lytt i Mediaplayer»-knappen lenger opp.

Hva gjør jeg hvis jeg ikke får lyd?
Se gjennom alle punktene ovenfor, og sjekk følgende:

* Se til at høyttalerne eller hodetelefonene er riktig tilkoblet. Dette kan testes ved å forsøke en annen lydkilde, eks. en cd-plate eller en mp3 fil

* Se til at du har skrudd på høytalerne, eller ikke har satt lyden på datamaskinen eller telefonen din til dempet.

Hva gjør jeg hvis lyden hakker eller stopper opp?
Hvis lyden hakker, kan det være at du har en litt for treg linje til å høre på nettradioen, eller at du kjører andre programmer som bruker for mye av din Internettilkobling. Se til at du har nok nedlastningshastighet til rådighet.

Det er også en mulighet for at det er påkoblet for mange samtidige brukere av nettradiotjenesten. Dersom du opplever hakket lyd over lengre tid, kan du forsøke å koble til en av våre andre servere.

HjemNyheterAktuelt lokaltAltibox-Michael trer fram på Facebook når nettet kneler

Altibox-Michael trer fram på Facebook når nettet kneler

– Når dritten først treffer vifta er det veldig lite vi kan gjøre i første linje. Da kan vi i hvert fall bjuda litt på.

Det sier kundeveileder Michael Sivertsen i Lyse Dialog AS, moderselskapet til Altibox. Mange kjenner Sivertsen best som «//Michael» på Facebook.

Sivertsen startet nattevakten sin mandag kveld med et brudd på en fiberkabel. Rundt 100 000 kunder ble rammet av tjenestebrudd, og søkte til Altibox på Facebook for svar. Da er Sivertsen i sitt ess.

– Jeg tenker at det er veldig viktig i kundekontakten å være personlig. At folk skjønnet at de snakker med Michael, og ikke med «det store, skumle konsernet» Altibox.

(Michael Sivertsen. Foto: Altibox)

 

Ingen planer om å kreve lønnsøkning

Mange kunder, som i utgangspunktet er misfornøyde og henvender seg på Facebook for å klage, responderer med latterfjes og skryt etter å ha fått servert et personlig og humoristisk svar.

– Det er ingen bevisst strategi å være festlig for å ta brodden av kritikken som kommer. Mye av det er bare fordi det er sånn det kommer ut hvis jeg skal skrive noe. De kjedelige, kliniske feilmeldingene gjør ikke så mye. Når jeg først sitter her på jobb, kan jeg prøve å ha litt god stemning i hvert fall, sier Sivertsen.

(se eksempler nederst i denne artikkelen)

En kunde som skrev til Altibox på Facebook mandag kveld lurte på om «//Michael» hadde planer om å kreve lønnsøkning for den gode jobben han gjør som kundeveileder når nettet kneler. På spørsmål om det er noe han faktisk har planer om, er svaret klinkende klart:

– Nei, nei. Så smart er jeg ikke!

 

Funnet drømmejobben?

Positiv respons og ros fra kundene blir det mye av på kvelder som mandag.

– Det er veldig smigrende, men så må jeg bare passe på at jeg ikke blir for høy på pæra og for tåpelig slik at jeg brenner meg. Tøyer jeg strikken for langt, kommer det en helt annen type tilbakemeldinger, sier Sivertsen.

Han innrømmer (vi aner dog et lite glimt i øyet i andre enden av telefonlinjen) at han trives godt på jobb når nettet kneler, og gleder seg til neste gang.

– Ja. Da kan jeg gå på jobb, legge fra meg alt ansvaret, og bare skrive svada om Hubba Bubba-livet mitt, og å kan de andre fikse problemet.

Har du funnet ditt kall i livet, din drømmejobb?

– Altså, jeg gleder meg til å gå på jobb. Jeg elsker å jobbe døgndrift, nattevakter, kveldsvakter og dagvakter. Jeg har råd til mat nesten hele måneden. Hvorfor skal jeg bytte?

 

Skjermdump: Et par eksempler på hvordan Michael Sivertsen kommuniserer med Altiboxkundene på Facebook.

Del på:
Rangér denne artikkelen

Eivind Kallevik er journalist og programleder i Radio 102. Han har etter grunnskolen studert filmvitenskap på Lillehammer og radio-/TV-journalistikk i Kristiansand. Du hører ham i «Din Morgen», på nyhetene, i «Sportsbaren» og i «Feelgood» på fredagskvelden. Eivind startet i Radio 102 i 2006.

eivind.kallevik@radio102.no